Subscribe:

Ads 468x60px

SELAYANG PANDANG.

Blogroll

HARI : JUMAAT, AHAD DAN SELASA MASA : SELEPAS SOLAT MAGHRIB PENCERAMAH : USTAZ MAHADHIR (JUMAAT MINGGU 4), USTAZ MUHAMAD HAFIZ ABDUL HALIM (AHAD : MINGGU 1,3&4), USTAZ AHMAD YAHYA, USTAZ BAHRUM ( (MINGGGU 1 & 3) DAN USTAZ YUSUF MAHMUD (MINGGU 2 & 4). SEMUA DIJEMPUT HADIR >>> JIMAT MASA, JIMAT TENAGA. TOPUP SENDIRI, BAYAR BILL SENDIRI.. SEMUA BUAT SENDIRI. WHATSAPP 0195737375. SATU PERKONGSIAN UNTUK KEMUDAHAN, BUKAN LEBIH KEPADA KEUNTUNGAN PERIBADI. .

Monday 28 March 2011

Pemasangan Timer

Mutakhir ni terpikir juga nak pasang timer untuk sistem elektrik rumah aku. Bukan apa kekadang tu nak balik kampung, boleh juga letak "penjaga". La ni pun, rumah aku di jaga oleh timer untuk satu unit lampu....setakat ni alhamdulillah, tak ada apa yang "pelik" berlaku. Cuma yang peliknya dengan tukang-tukang rumahku. Tukang plaster siling, janji esok..esok..esok...esok tu tak lekang dimulut/disms dan buat sekian kalinya esok lagi dia berjanji nak masuk buat kerja. Salah aku juga sebab aku dah bayar habis duit kat dia.... kekadang terpikir jugak, orang sekeliling pikir aku yang tak bayar kat tukang...tu yang depa buat perangai. Tukang besi grill depan rumah je, lambat jugak, lori rosak...so apa boleh buat. Orang tanah pula dah sebulan lebih terima duit, dia kata tanah dah ada..laaa ni duk tengah tunggu , sehari ke sehari, bila agaknya? Tukang cat, kerja 3hari aku dah bayar untuk kerja 5 hari...tup..tup dia kata dia dah hantar tukang, tukang buat perangai pulak ...ditambah dia sendiri ada masalah keluarga... so apa boleh buat....dah nasib badan.

La ni aku pakai timer ni, tak tau la berapa lama nak bertahan.

Sebelum ni, timer ni tahan 2 minggu je.

Berikut ada beberapa timer yang aku cari kat internet, tak tau mana satu yang ok. Cadang tu, nak pasang siap wiring terus.



0 comments:

Post a Comment

Satu Percubaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...