Subscribe:

Ads 468x60px

SELAYANG PANDANG.

Blogroll

HARI : JUMAAT, AHAD DAN SELASA MASA : SELEPAS SOLAT MAGHRIB PENCERAMAH : USTAZ MAHADHIR (JUMAAT MINGGU 4), USTAZ MUHAMAD HAFIZ ABDUL HALIM (AHAD : MINGGU 1,3&4), USTAZ AHMAD YAHYA, USTAZ BAHRUM ( (MINGGGU 1 & 3) DAN USTAZ YUSUF MAHMUD (MINGGU 2 & 4). SEMUA DIJEMPUT HADIR >>> JIMAT MASA, JIMAT TENAGA. TOPUP SENDIRI, BAYAR BILL SENDIRI.. SEMUA BUAT SENDIRI. WHATSAPP 0195737375. SATU PERKONGSIAN UNTUK KEMUDAHAN, BUKAN LEBIH KEPADA KEUNTUNGAN PERIBADI. .

Monday 28 January 2013

Buat Tembok Rumah

Berdasar dari pemerhatian yang telah dijalankan...kos untuk buat memtembok tanah di tepi tanahku yang tinggi hampir 6kaki... akan mencecah RM10k...termasuk kos tanah, upah tukang dan upah backhoo.. Sebab tu la kerja buat pagar agak terbantut...lagipun aku ingat nak tambun tanah aku bagi rapat dengan tanah jiran ...alang2 nak buat kannnn...
Terkini, dari bacaan dan explore kat internet...ada orang guna kerek atau kok bulat sebagai penampan tanah buat tembok...Boleh caya ka cara gini. Orang kelantan dan Ganu dah guna kaedah ni..
 Aku dah pergi tanya tokey kedai hardware...dia kata tak tahan kut.... Aku habaq yang member kat Kelate kata..tahan. Aku servey kok kat kedai dia, 2' x2' RM22 dan 2' x3' RM35... Congak punya congak RM3400 untuk buat tempok  aku tu... Entah laaa... kena pikiq lagi laa ni..



0 comments:

Post a Comment

Satu Percubaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...