Subscribe:

Ads 468x60px

SELAYANG PANDANG.

Blogroll

HARI : JUMAAT, AHAD DAN SELASA MASA : SELEPAS SOLAT MAGHRIB PENCERAMAH : USTAZ MAHADHIR (JUMAAT MINGGU 4), USTAZ MUHAMAD HAFIZ ABDUL HALIM (AHAD : MINGGU 1,3&4), USTAZ AHMAD YAHYA, USTAZ BAHRUM ( (MINGGGU 1 & 3) DAN USTAZ YUSUF MAHMUD (MINGGU 2 & 4). SEMUA DIJEMPUT HADIR >>> JIMAT MASA, JIMAT TENAGA. TOPUP SENDIRI, BAYAR BILL SENDIRI.. SEMUA BUAT SENDIRI. WHATSAPP 0195737375. SATU PERKONGSIAN UNTUK KEMUDAHAN, BUKAN LEBIH KEPADA KEUNTUNGAN PERIBADI. .

Sunday 2 June 2013

Hampir 40 Guru JQaf akan Bersara Awal

TERKINI: Makluman dari pihak JPN dan PPD.... mereka sedia maklum akan situasi  ini. Namun tiada surat hitam putih dari KPM mahupun dari Bahagian Sumber Manusia, so guru-guru JQaf ini boleh terus mengajar macam biasa. Persoalan kini... sampai bila... mereka perlukan kepastian dan apakah tindakan sepatutnya mereka ambil untuk meneruskan kerjaya sebagai Ustaz dan Ustazah JQaf?????????


****************************************************************************
Dairi :

Guru JQaf keluaran IPDA yang ditempatkan di seluruh tanahair akan "ditamatkan" perkhidmatan mereka pada 16.JUN 2013. Keadaan ini disebabkan semasa sesi temuduga oleh SPA, mereka " tidak boleh bercakap dan tidak layak menjadi Ustaz atau Ustazah, kata penemuduga". Yang menjadi kemusykilan seramai hampir 40 orang guru JQaf yang GAGAL dalam temuduga tersebut ditemuduga oleh penemuduga yang sama. Teringat saya kata-kata orang tua, "Sekiranya kita mempermudahkan urusan orang, InsyaAllah Allah akan mempermudahkan urusan kita." Buat hampir 40 guru JQaf yang akan bersara awal pada 16 Jun 2013 ini, kuatkan semangat kerana kalian semua insan terpilih menghadapi cobaaaannnn ini. Kalian bukan sebarangan orang, ada yang lulusan universiti tempatan dan ada juga lulusan luar negara. Rajin-rajinkan membaca AlQuran moga jiwa lebih tenang.... dan moga insan tersebut yang berada di JPN Kedah mendapat petunjuk darinya. Amin. 

0 comments:

Post a Comment

Satu Percubaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...